روی رابطه خود سرمایه گذاری کنید: حساب بانکی احساسی

روی رابطه خود سرمایه گذاری کنید: حساب بانکی احساسی

ما متوجه شدیم که چگونه زوج ها به جای بحث های سازنده در مورد مسائل ملموس ، در مورد این که چگونه ممکن است یکی از طرفین توجه زیادی به نیازهای طرف دیگر نداشته باشد یا علاقه چندانی به چیزهایی که شریکشان برای آنها اهمیتی قائل نیست ، بحث کنند
در حالی که علم پشت آنچه باعث می شود زوجین رابطه عاطفی خود را از دست بدهند بسیار پیچیده است ، ما از یک مفهوم ساده استفاده می کنیم که می تواند به زوج ها در برقراری ارتباط مجدد کمک کند: حساب بانکی احساسی به جای دور شدن به طرف دیگر
تصور کنید که شما و همسرتان بعد از شام با هم در حال تماشای یک برنامه تلویزیونی هستید و شریک زندگی شما خبرهای بدی را در مورد یکی از دوستان خود کشف می کند. شما می توانید یکی از دو کار را انجام دهید: به او توجه کنید و یا به درون خود بروید. رفتن به طرف او به رسمیت شناختن حرف های شریک زندگی شماست. شما می توانید چیزی شبیه این را بگویید: “اوه ، این وحشتناک است. خیلی متاسفم که این را می شنوم.” چنین پاسخی به شریک زندگی شما می گوید که شما به صحبت های او گوش داده اید و اهمیت می دهید ، که به ایجاد احساس مثبت در روابط شما کمک می کند یا می توانید چیزی نگویید و به تماشای تلویزیون ادامه دهید. این امر باعث دور شدن از شریک شما می شود و باعث نمی شود که شریک زندگی شما شنیده یا درک شود
اینطور فکر کنید: اگر چیزی را که برای شما اهمیت زیادی دارد بیان کنید ، و او هیچ پاسخی به ان ندهد ، چه احساسی خواهید داشت؟ احتمالاً احساس چندان خوبی نخواهید داشت. اما اگر شریک زندگی شما نشان دهد که به حرف شما گوش می دهد و به حرف های شما اهمیت می دهد ، احتمالاً احساس می کنید که با شریک خود در ارتباط هستید.این مهم است که به خاطر داشته باشید که اکثر اقدامات روی آوردن و توجه کردن، حرکات کوچک و روزمره قدردانی ، درک ، محبت و مهربانی است. حتی اگر شریک زندگی شما چیزی شبیه به این می گوید: “هی ، به رنگین کمان بیرون نگاه کن” ، و شما با چیزی بسیار ساده مانند “اوه ، خوب است” پاسخ می دهید. این یک عمل چرخش به سمت او است.
حساب بانکی احساسی
در اصل ، هنگامی که به پیشنهادات شریک خود برای اتصال روی می آورید ، در حساب بانکی احساسی خود واریز می کنید. و هنگامی که از شریک خود رویگردان می شوید ، انصراف می دهید. درست مانند یک حساب بانکی واقعی ، موجودی صفر مشکل ساز است و موجودی منفی منطقه خطر واقعی است.حساب بانکی احساسی زمانی افزایش می یابد که شرکا بیشتر از برداشت ها سپرده گذاری می کنند.در یک مطالعه شش ساله پیگیری روی زوج های تازه ازدواج کرده ، زوج هایی که ازدواج کرده بودند 86 درصد مواقع در آزمایشگاه به دنبال پیشنهادات شریک خود برای ارتباط عاطفی بودند ، در حالی که میانگین طلاق آنها 33 درصد بود.تفاوت زوج های خوشبخت و ناراضی در نحوه مدیریت حساب بانکی عاطفی آنها است. هنگامی که حساب بانکی احساسی به رنگ قرمز است ، شرکا تمایل دارند نیت های یکدیگر را زیر سوال ببرند و احساس می کنند ارتباط عاطفی ندارند ، یا حتی احساس تنهایی می کنند.اما هنگامی که حساب بانکی احساسی سبز است ، شرکا تمایل دارند در هنگام درگیری از شک و تردید به یکدیگر سود ببرند. آنها رابطه خود را در دیدگاه مثبت حفظ می کنند .بنابراین چگونه می توانید موجودی حساب بانکی عاطفی خود را اندازه گیری کنید؟
نسبت 5: 1

باز هم ، ما مفهوم دیگری داریم که به خاطر سپردن آن آسان است: نسبت روابط جادویی 5: 1.
پنج به یک از چه چیزی؟ خوب ، حرکت به سمت ، مهم نیست که کوچک یا ظریف باشد ، یک تعامل مثبت است. عمل برگشتن یک تعامل منفی است.سه راهکار اصلی وجود دارد که به شما در مدیریت حساب بانکی عاطفی شما کمک می کند:برای رضایت از یک رابطه ، زوجین باید بر افزایش سپرده ها (تعاملات مثبت) و به حداقل رساندن برداشت ها (تعاملات منفی) تمرکز کنند.در طول درگیری: 5 فعل و انفعال مثبت به ازای هر 1 تعامل منفی در طول زندگی روزمره: 20 فعل و انفعال مثبت به ازای هر 1 تعامل منفی
چرا تفاوت؟ زیرا وقتی زوج ها در معرض داغ نزاع قرار دارند ، از قبل در وضعیت روحی منفی قرار دارند ، بنابراین منفی گرایی اضافی قابل انتظار است. این نسبت 5: 1 نشان می دهد که شما هنوز باید در مورد هر چیز منفی ، حتی در هنگام مشاجره ، پنج کار مثبت را بگویید و انجام دهید.
به نظر چالش برانگیز است ، درست است؟ خوب ، سعی کنید رویکرد خود را در مورد تعارض مجدداً تغییر دهید: لزوماً لازم نیست موافق یا بیش از حد سازگار باشید. اما شما باید به طرف شریک خود برگردید ، به حرف های او گوش دهید ، از او بخواهید که بیشتر به شما بگوید ، دیدگاه او را تأیید کنید و همدلی خود را ابراز کنید.
اگر بتوانید آن پنج کار را در حین بحث درگیری انجام دهید ، حتی اگر با شریک خود مخالف هستید و این مسئله را تکرار شونده یا حل نشدنی می دانید (که بیشتر مشکلات در یک رابطه به دلیل تفاوت شخصیتی است) ، این پنج تعامل مثبت است!
از سوی دیگر ، وقتی روز خود را سپری می کنید و ناگهان در اثر تعامل منفی با رابطه شما با شریک زندگی خود قطع می شوید ، تأثیر بسیار بیشتری بر روی حساب بانکی عاطفی شما دارد. فعل و انفعالات مثبت سپرده های کوچک و یکنواخت هستند ، اما فعل و انفعالات منفی برداشت های بزرگ هستند و بیش از حد آنها می توانند موازنه مثبت را از بین ببرند.
و به یاد داشته باشید که حرکات بزرگ در اینجا هدف نیست. یک ازدواج ثروتمند از نظر عاطفی در طول دو هفته تعطیلات به هاوایی ایجاد نمی شود.در عوض ، بر اساس یک روال روزانه از عادات و تعاملات مثبت ساخته شده است. برای بسیاری از زوج ها ، این که بدانند نباید تعاملات روزمره خود را بدیهی تلقی کنند ، تفاوت عظیمی در روابط آنها ایجاد می کند.
روی حساب بانکی احساسی خود سرمایه گذاری کنید
در حالی که درک این دو مفهوم ممکن است آسان باشد ، اما برای پیاده سازی موثر آنها نیاز به قصد و آگاهی دارد. برای کمک ، در اینجا پنج روش مبتنی بر علم وجود دارد تا بتوانید حساب بانکی عاطفی خود را برای همیشه سبز نگه دارید:
هوشیار باش
زوج ها غالباً نیازهای عاطفی یکدیگر را از روی بی اعتنایی نادیده می گیرند ، نه بدخواهی. بنابراین ، شما باید توجه داشته باشید. مراقب پیشنهادات شریک خود برای برقراری ارتباط باشید و به سمت آنها بپیچید. این باعث می شود احساس شنیده شدن و ارزشمندی داشته باشند. ممکن است همه آنها را نگیرید ، اما هرچه بیشتر بر روی پیشنهادات مثبت تمرکز کنید ، تشخیص آنها و چرخاندن به سمت آنها آسان تر می شود.
روزانه قدردانی کنید
هر روز به روش هایی فکر کنید که شریک شما به شما توجه کرده یا پیشنهادات احساسی داده است. آنها می توانند در محل کار برای شما پیام بگذارند ، یا اینکه در حالی که ظرف ها را با هم می شویید از شما راجع به مسایل روز بپرسند و از همکاری شما قدردانی کنند .هدف این است که آن سپرده های مثبت را به خاطر بسپاریم و سپس از آنها قدردانی کنیم. اگر بتوانید رابطه خود را با دیدی مثبت نسبت به مسائل تقویت کنید ، از حمایت شریک خود سپاسگزار باشید و این را مستقیما و به صراحت به آنها بگویید.
در مورد استرس صحبت کنید
در یک مطالعه مشخص شد که صحبت راجع به استرس خارجی و بیرونی به بهبود رابطه منجر می شود. به همین دلیل است که گفتگوی کاهش استرس احتمالاً مهمترین مکالمه ای است که یک زوج می توانند داشته باشند. 20 تا 30 دقیقه توجه بی طرفانه با یکدیگر داشته باشید و درباره مشکلات ازدواج خود بحث نکنید و از یکدیگر انتقاد نکنید. به یاد داشته باشید که در طول این گفتگو از ابراز و بیان همه احساسات استقبال می شود و هدف نهایی بیان درک و تأیید احساسات و دیدگاه شریک زندگی است.
با درک ارتباط برقرار کنید
وقتی شریک شما شکایت می کند ، سعی نکنید مشکل را حل کنید. در عوض ، بیان کنید که می توانید دلیل ناامیدی آنها را درک کنید. حتی اگر کاری کرده اید که آنها را ناراحت کنید ، می توانید کمی جلوتر بروید و مسئولیت را بر عهده بگیرید. و اگر از چیزی خوشحال هستند ، در هیجان آنها شریک شوید. وقتی احساس می کنیم شنیده و درک شده ایم ، احساس عشق می کنیم ، و هرچه بیشتر این کار را انجام دهید ، بین هر دوی شما ارتباط عاطفی متقابل ایجاد خواهید کرد.
از نظر جسمی محبت داشته باشید
بوسیدن ، دست گرفتن ، در آغوش گرفتن و نوازش همه فرصت هایی برای واریز به حساب بانکی عاطفی شما است. مطالعه عادی نوار از بیش از 70،000 نفر در 24 کشور نشان داد که زوج هایی که بدون هیچ دلیلی و خارج از رابطه جنسی یکدیگر را میبوسند ،و نوازش میکنند، چرخشی به سمت یکدیگر دارند.

 

خـــدمـــــات دیـــگـــر


مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور
۵ دی ۱۴۰۲

جهت دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور فرم زیر را ...

روانشناسی سازمانی
۵ دی ۱۴۰۲

خلاصه شرح فعالیتها و قراردادهای منعقده با سازمانها 1- معاینات بدو استخدام پرسنل هدف: ...

مشاوره اضطراب
۵ دی ۱۴۰۲

اضطراب آیا با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید؟ در اینجا نحوه تشخیص علائم، ...

نوروتراپی نوروفیدبک
۵ دی ۱۴۰۲

نقشه  مغزی (QEEG) چیست؟ نقشه مغزی (QEEG)  ما را قادر می سازد تا الگوی ...

مشاوره افسردگی
۵ دی ۱۴۰۲

مشاوره افسردگی چیست؟ مشاوره افسردگی به معنای ارائه راهنمایی و پشتیبانی حرفه‌ای به ...

روانسنجی ارزیابی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی
۵ دی ۱۴۰۲

روانسنجی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی یک فرآیند مهم در جهت انتخاب ...

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.