چگونه از شریک زندگی خود در مواقع ناراحتی نیز حمایت کنید

چگونه از شریک زندگی خود در مواقع ناراحتی نیز حمایت کنید

درسالهای اخیر انواع فشارهای روانی در زندگی اکثر خانواده ها اتفاق  می افتد .ممکن است ما مشاغل خود را از دست بدهیم، دیدارهای خانوادگی در تعطیلات بدلایل زیادی بسیار محدود شود، برخی دوستان و خانواده خود را از دست داده اند، و به احتمال زیاد هر دو طرف درد های زیادی را تجربه می کنند. هنگامی که ما با احساسات ناراحت کننده خود دست و پنجه نرم می کنیم ، ممکن است نیازهای شریک زندگی ما در نظر ما بیش از حد احساس شودکه توان تحمل و رویارویی با انرا نداشته باشیم .اما در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

روزانه زمانی را برای گوش دادن به یکدیگر اختصاص دهید

وقتی احساس می کنیم شنیده شده و به ما اهمیت داده شده است ، درد ما قابل کنترل تر می شود. این برخلاف سبک طبیعی برخی افراد است ، اما ممکن است زمان تغییر این الگو باشد. وقتی زوج ها تمرین اشتراک گذاری و گوش دادن را انجام می دهند ، با گذشت زمان نزدیک تر می شوند ، اعتماد را عمیق تر می کنند و احساس می کنند که درتحمل درد خود حمایت می شوند.

آنچه را که نیاز دارید درخواست کنید

مواقعی وجود دارد که زندگی ما را فراتر از حد توانایی گوش دادن می رود و ما فقط  مجبوریم انها را بپذیریم .هیچ اشکالی ندارد که آنچه را که نیاز داریم درخواست کنیم .

درگیر محبت های “بدون تقاضا” شوید

اغلب وقتی افراد تحت استرس هستند به اطمینان از لمس شریک زندگی خود نیاز دارند. متأسفانه برای بسیاری از زوج ها ، آنها تمایلی به درخواست یا ارائه محبت جسمانی ندارند ، زیرا نگران هستند که شریک زندگی آنها آن را به عنوان دعوت جنسی در نظر بگیرد. خواستن به صورت جنسی از شریک زندگی مطمئناً هیچ اشکالی ندارد ، اما مواقعی وجود دارد ، به ویژه زمانی که ما تحت فشار هستیم که ما فقط نیاز به یک آغوش یا نوازش داریم بدون آنکه با فشارهایی که برای ادامه کار احساس می کنیم ، مقابله کنیم.

مکالمه کاهش استرس را تمرین کنید

سال ها پیش مشخص شد که زوج هایی که به مرور زمان با یکدیگر صمیمی بودند ، به خوبی به استرس های یکدیگر گوش می دادند. حدود 30 دقیقه وقت بگذارید. نیمی از زمان را به گوش دادن به احساسات شریک زندگی خود اختصاص دهید و نیمی از آن را با احساسات خود به اشتراک بگذارید. تمرکز خود را بر چیزهای خارج از رابطه بگذارید. این زمان برای صحبت در مورد چیزهایی در مورد شریک زندگی شما نیست که شما را ناراحت می کند. از حل مسئله اجتناب کنید ، اما در عوض ، همدلی و درک را ارائه دهید. سوالات مهمی مانند “بدترین قسمت این کار برای شما چیست؟” این بسیار خوب است که بدانیم شریک زندگی ما در هر شرایطی در کنار ما است.

از رقابت بپرهیزید

هر کس تجربه استرس و صدمه به خود را دارد و این به ما کمک می کند تا توسط شریک خود شنیده شویم. وقتی شریک زندگی شما در حال اشتراک گذاری است ، بر نقش خود به عنوان یک شنونده تمرکز کنید. نظراتی مانند ، “تو فکر میکنی فقط خودت از …درد و رنج داری تازه ببین من چی میکشم و چی باید بگم ” فقط مانع می شود. نگویید این که چیزی نیست من بیشتر….

به عوامل محرک گوش دهید

اغلب مشکلات فعلی احساساتی را از تجربیات گذشته ایجاد می کند که بر صدمه می افزاید. سعی کنید از این لحظات در درون خود آگاه باشید. همچنین می توانید از شریک خود در مورد محرک هایی که ممکن است برای آنها صادق باشد بپرسید. چیزی شبیه به این ، “من می دانم که شما واقعاً نگران پول هستید و به خاطر دارم که وقتی بچه بودید چقدر برای شما سخت بود” می تواند به شریک زندگی شما کمک کند که درک شود و از او مراقبت می شود.

برای کارهای خوب بین خود وقت بگذارید

تمام وقت خود را صرف صحبت در مورد مشکلات و آسیب ها نکنید. به یاد داشته باشید که شما دوست و عاشق هستید. هرچه بیشتر بتوانید لحظات شادی ، خنده ، صمیمیت و گرما را بیابید ، بهتر می توانید مبارزات این زمان را مدیریت کنید. برای زمان های ملاقات برنامه ریزی کنید ، حتی اگر برای صرف شام و Netflix محدود باشد.

آسیب را ترمیم کنید

اگر صدمه به دلیل تجربه منفی با شریک زندگی شما وجود داشته باشد ، چطور؟ تحقیقات در مورد زوج ها به ما نشان می دهد که همه زوج ها آن لحظات را دارند. ما از آنچه شریک ما می گوید یا انجام می دهد یا انجام نمی دهد صدمه می بینیم. گاهی اوقات ما در ذهن و خاطرات خود از این صدمات مراقبت می کنیم و ممکن است شریک زندگی ما حتی از احساسات ما آگاه نباشد. ترمیماین لحظات یکی از  مهارت های ضروری برای یادگیری است. سعی کنید این شجاعت را در خود پرورش دهید که به همسرتان بگویید وقتی کاری کرده است که به شما صدمه زده است. از آنها انتقاد نکنید ، بلکه فقط به آنها بگویید چه چیزی شما را آزار می دهد. وقتی شریک زندگی شما در مورد احساسات آسیب دیده خود به شما نزدیک می شود ، سعی کنید بدون دفاع به او گوش دهید. ممکن است سخت باشد ، اما به یاد داشته باشید که ترمیم این لحظات منفی برای یک رابطه مثبت ضروری است و در نهایت ارزش آن را خواهد داشت.

وقتی می دانیم که شریک زندگی ما به ما و آنچه در حال گذراندن هستیم اهمیت می دهد ، نشان دادن این مراقبت در مقابل آسان تر می شود. روی قسمتی از خود تمرکز کنید که به دیگری اهمیت می دهد و به آنها این فرصت را بدهید که از شما مراقبت کنند.

شما می توانید طوفان هایی را که زندگی شما را دچار اشفتگی می کند ، پشت سر بگذارید.

 

خـــدمـــــات دیـــگـــر


مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور
۵ دی ۱۴۰۲

جهت دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور فرم زیر را ...

روانشناسی سازمانی
۵ دی ۱۴۰۲

خلاصه شرح فعالیتها و قراردادهای منعقده با سازمانها 1- معاینات بدو استخدام پرسنل هدف: ...

مشاوره اضطراب
۵ دی ۱۴۰۲

اضطراب آیا با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید؟ در اینجا نحوه تشخیص علائم، ...

نوروتراپی نوروفیدبک
۵ دی ۱۴۰۲

نقشه  مغزی (QEEG) چیست؟ نقشه مغزی (QEEG)  ما را قادر می سازد تا الگوی ...

مشاوره افسردگی
۵ دی ۱۴۰۲

مشاوره افسردگی چیست؟ مشاوره افسردگی به معنای ارائه راهنمایی و پشتیبانی حرفه‌ای به ...

روانسنجی ارزیابی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی
۵ دی ۱۴۰۲

روانسنجی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی یک فرآیند مهم در جهت انتخاب ...

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.