تمرین آغوش درمانی

تمرین آغوش درمانی

تمرین آغوش درمانی

© روی فرش  یا هر چیزدیگری که بتونید روی آن دراز بکشید، راحت در وضعیت هم آغوشی قرار بگیرید.

© تصمیم بگیرید چه کسی میخواهد فرستنده – دردودل کننده باشد و ابتدا سخن بگوید و چه کسی قرار است گیرنده – سنگ صبور (شفاگر) باشد.

©اگر فکر میکنید کمک میکند، موسیقی سبک و آرام بخشی در پس زمینه نواخته می‌شود.

©برای درد دل کننده، در زمانی که دراز کشیده‌اید درباره حساسیت‌های عاطفی خودتان، و آنچه که طرف مقابل می‌گوید یا نمی‌گوید که سبب ایجاد واکنش احساسی شدید در شما می‌گردد خوب فکر کنید .

©چیزی را برای درد دل کردن انتخاب کنید که به طور باقوه مشتاق هستید درباره ریشه‌ها و درمان ان بیشتر مکاشفه کنید .

© به عنوان شنونده، نقش شما گوش دادن به شریکتان با همدلی و در آغوش گرفتن او حین صحبت و استفاده از عبارات ذکر شده در بخش سوم در ذیل است .

©در زمان شروع صحبت، و برای اماده شدن در آغاز ، از تنفس خود اگاه باشید. خیلی عامدانه اجازه دهید جریاند تنفستان نرم و راحت باشد . یک نفس عمیق بکشید و آن را رها کنید ، باز و باز هم . در هر تنفس عمیق، اگر نقطه تنش زایی در بدنتان وجود دارد همراه با بازدمی آرام ان را شل و رها کنید و آنگاه راحت و منظم نفس بکشید .

©وقتی خود و شریک عاطفی‌تان اماده شدید، با صدای بلند عبارات شروع کننده جمله زیر را به ترتیب برای او کامل کنید:

  • بخش اول
  • “چیزی که از نظر عاطفی که تو منو بهش حساس می‌کنی اینه که ………….”
  • “وقتی که حساس شدم، چیزی که درباره تو پیش خودم فکر می‌کنم یا می‌گم اینه که …………….. “
  • وقتی که حساسیته پیداش میشه، چیزی که حسم بهم میگه که …………………………..”
  • “بعدش، چیزی که در مورد داشتن این احساس حس می‌کنم اینه که …………………….”
  • وقتی که این جوری شد، واکنش یا رفتاری که از من سر زد این بود که ………………..”
  • بخش دوم
  • ” ربط بین چیزی که منو حساس کرده و چیزی که مربوط به گذشته هاست اینه که …………………”
  • ” وقتی که من حساس شدم، یه نفر از گذشته دور که تو منو به یاد اون می ندازی …….. بود که ………………. “
  • ” تاوانی که ما برای این موضوع توی رابطمون دادیم این بود که …………………”
  • به جای اون چیزی که قبلا اتفاق افتاده بود باید به طور دیگه‌ای می‌شد مثلا ……………………………..”
  • بخش سوم
  • ” به جای حرف‌هایی که قبلا باید بهم گفته می‌شد باید چیزهای دیگه‌ای می‌شنیدم مثلا :

ببخشید …………………………….، کاشکی ………………………………………..، من نمی دونستم که ……………………….”

  • اکنون شنونده درباره سخنانی که گوینده گفت دوست دارد بشنود و صحبت می‌کند . حرف‌هایی که تسکین دهنده بوده و با همدلی و احساس سرشار بر زبان رانده شوند. و گوینده اینجا فقط در مورد آنها فکر می‌کند .
  • همچنان تا ده دقیقه پس از خاتمه صحبت ، یکدیگر را در اغوش بگیرید تا زمان لازم برای نجوا یا گفتن نرم و آرام آنچه که از گفتگو ها دست گیرتان شده است در اختیار داشته باشید.
  • بخش چهارم
  • وقتی برای ادامه کار آماده شدید، گوینده می‌گوید :
  • ” می‌فهمم که تو اون آدمی که قبلا با من این کارو کرده نیستی “
  • ” من که الان من به این موضوع حساس میشم،اهی که میشه باهاش تو رو از چیزی که تو دلم می‌گذره با خبر کنم اینه که …………………………………”
  • ” من که الان من به این موضوع حساس میشم ، راهی که میشه به خودم کمک کنم اینه که ……….”
  • ” من که الان به این موضوع حساس میشم، راهی که میشه تو بهم کمک کنی اینه که ………….”
  • بعضی چیزها در مورد تو که من خیلی می‌پسندم اینه که ……………………………”
  • یکدیگر را برای دقیقه در آغوش بگیرید و از هم به عنوان هدیه‌ای برای گوینده و شنونده خوب بودن سپاس گذاری کنید .
  • وقتی آماده شدید، نقش‌ها را جا به جا کنید و تمرین را از سر بگیرید .

 

خـــدمـــــات دیـــگـــر


مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور
۵ دی ۱۴۰۲

جهت دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور فرم زیر را ...

روانشناسی سازمانی
۵ دی ۱۴۰۲

خلاصه شرح فعالیتها و قراردادهای منعقده با سازمانها 1- معاینات بدو استخدام پرسنل هدف: ...

مشاوره اضطراب
۵ دی ۱۴۰۲

اضطراب آیا با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید؟ در اینجا نحوه تشخیص علائم، ...

نوروتراپی نوروفیدبک
۵ دی ۱۴۰۲

نقشه  مغزی (QEEG) چیست؟ نقشه مغزی (QEEG)  ما را قادر می سازد تا الگوی ...

مشاوره افسردگی
۵ دی ۱۴۰۲

مشاوره افسردگی چیست؟ مشاوره افسردگی به معنای ارائه راهنمایی و پشتیبانی حرفه‌ای به ...

روانسنجی ارزیابی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی
۵ دی ۱۴۰۲

روانسنجی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی یک فرآیند مهم در جهت انتخاب ...

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.