وضع حساب بانکی احساستان چطور است؟

وضع حساب بانکی احساستان چطور است؟

یکی از استعاره های مورد علاقه ما حساب بانکی احساسی است . شما می توانید آن را به عنوان یک ظرف تصور کنید.

هر عمل محبت آمیز – اشتراک گذاری لحظات با هم یا مثلا به اشتراک گذاشتن یک رویا برای آینده – به عنوان “سپرده” شناخته میشود. زوجین می توانند به این حساب بانکی عاطفی خود به عنوان “صندوق روزهای ابری” برای زمانی که استرس دارند یا از زندگی خسته اند، نگاه کنند.

بنابراین اگر دوره های طولانی مدت استرس، درگیری یا اضطراب بیش از حد داشته اید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر احساس نکنید آن بالشتک مهربانی را دارید که دوباره روی آن لم بدهید، چه کاری می توانید انجام دهید؟

شما همچنین باید حواستان به “اضافه برداشت از حساب” نیز باشد. در اینجا سه کاری وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از صفر شدن مانده حسابتان انجام دهید:

  • مغز خود را آموزش دهید تا متوجه خوبی ها شودبه جای اینکه روی کارهای منفی شریک زندگیتان تمرکز کنید، سعی کنید زمان هایی که شریک زندگیتان کارهای خوبی انجام میدهد را بیشتر ببینید. آیا او هنوز سعی میکند گاهی شما را خوشحال کند یا بخنداند؟ حتی توجه به اینکه همسرتان گاهی بانمک به نظر می رسد، می تواند مغز شما را تحت تأثیر مثبت قرار دهد.
  • ابراز قدردانیاز همسرتان تعریف کنید ، تشکر کنید و وقتی کارهایی انجام می دهد که باعث می شود احساس کنید حواس او به شما هست، با او در تماس باشید.
  • با هم حرف بزنید. از استرس خود به شریک زندگی خود بگویید و به آنها گوش دهید (بدون اینکه به دنبال حل مسئله باشید!). بدون سرزنش، به او بگویید که حس میکنید ارتباط احساسی تان با او قطع شده است. احتمال اینکه هر دو احساس یکسانی داشته باشید وجود دارد و سپس می توانید با هم سپرده گذاری کنید در بانک احساستان
  • با یک متخصص صحبت کنید: هیچ وقت در زندگی از مشاوره گرفتن از متخصصین هر کاری، دوری نکنید. گاهی یک مشکل که بنظر شما قابل حل نیست، براحتی توسط یک متخصص حل میشود. در اینجا میتوانید از متخصصین مشاوره روانشناسی مرکز مهر کمک بگیرید و زندگی بهتری را برای خود و شریک زندگیتان بسازید.

تلفن مرکز مشاوره مهر:  021-88684958

 

خـــدمـــــات دیـــگـــر


مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور
۵ دی ۱۴۰۲

جهت دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی داخل و خارج از کشور فرم زیر را ...

روانشناسی سازمانی
۵ دی ۱۴۰۲

خلاصه شرح فعالیتها و قراردادهای منعقده با سازمانها 1- معاینات بدو استخدام پرسنل هدف: ...

مشاوره اضطراب
۵ دی ۱۴۰۲

اضطراب آیا با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید؟ در اینجا نحوه تشخیص علائم، ...

نوروتراپی نوروفیدبک
۵ دی ۱۴۰۲

نقشه  مغزی (QEEG) چیست؟ نقشه مغزی (QEEG)  ما را قادر می سازد تا الگوی ...

مشاوره افسردگی
۵ دی ۱۴۰۲

مشاوره افسردگی چیست؟ مشاوره افسردگی به معنای ارائه راهنمایی و پشتیبانی حرفه‌ای به ...

روانسنجی ارزیابی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی
۵ دی ۱۴۰۲

روانسنجی استعداد و رغبت تحصیلی و شغلی یک فرآیند مهم در جهت انتخاب ...

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.